Σε πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στην ιστοσελίδα Engadget, ο πρόεδρος της Microsoft, Bill Gates, έκανε ορισμένες αναφορές σχετικά με την πορεία του Xbox 360. Αν και τις περισσότερες από αυτές τις δηλώσεις τις έχουμε διαβάσει πολλάκις τις τελευταίες ημέρες (προβλέψεις για τις πωλήσεις του Xbox 360 εντός του 2006, κυκλοφορία της web κάμερας, επικοινωνία μέσω γραπτών μηνυμάτων μεταξύ 360 και PC, κυκλοφορία του εξωτερικού HD-DVD Drive), η είδηση που ξεχώρισε από τη συνέντευξη του Gates έχει να κάνει με το άκρως αναμενόμενο Halo 3. Σε αντίθεση λοιπόν με μια παλιότερη δήλωσή του στο περιοδικό Times, όπου ανέφερε πως το Halo 3 θα κυκλοφορήσει την ίδια περίοδο με το PlayStation 3 (για ευνόητους λόγους), ο πρόεδρος της Microsoft αναθεώρησε τις απόψεις του και ανέφερε πως: "Από την ομάδα εξαρτάται το πότε θα κυκλοφορήσει το παιχνίδι και θα εργαστεί με την ησυχία της προκειμένου να προσφέρει στο κοινό ένα καταπληκτικό προϊόν. Συνεπώς, ούτε εμείς δεν γνωρίζουμε πότε θα κυκλοφορήσει. Το Halo 3 είναι ένα από τα πολλά παιχνίδια που βρίσκονται υπό ανάπτυξη, το οποίο είναι εκπληκτικό, αλλά οι καλλιτέχνες και οι δημιουργοί του είναι αυτοί που θα αποφασίσουν για την κυκλοφορία του, όταν φυσικά νιώσουν ευχαριστημένοι με το τελικό αποτέλεσμα".
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ποτε ειπατε θα ειπατε θα βγει το HALO 3??
Collapse
X
-
Απάντηση: Ποτε ειπατε θα ειπατε θα βγει το HALO 3??
ε και τι να πει? οτι ειναι ετοιμο ή σχεδον ετοιμο και θα καθεται στην αποθηκη μεχρι τα επομενα χριστουγεννα που θα βγει το ps3?
θα μπουκαρουνε στη βιλλα του και θα τονε κρεμασουνε αναποδα!!!!
νομιζω πως η -- θελει να εχει και στρατηγικη μεταξυ ολων των soft εταιρειων (1st party & 3rd party)
ωστε τα games που θα βγαινουνε να μην τσεκουρωνουνε το ενα το αλλο.
Originally posted by "Peter Moore @ CES 2006
GI: Now that the launch games are out and we₼re looking at 2006, what₼s coming in the future? You haven₼t made a lot of announcements looking from now until E3. There aren₼t any first party titles that are coming out. Why is that?
Moore: Because we take a portfolio view. Two years ago we looked at calendar Q1, calendar Q2 2006. Looked where our partners were going to be. Looked where EA, Activision, Ubisoft in particular, Tom Clancy. Looked at where 2K would be, where Bethesda would be, well we hoped it would be launch, but reality tells you Q1. We take a portfolio view and you look at where the gaps are. You say alright, and then Tomb Raider comes and then you say Gears of War and Crackdown fit into this.
You don₼t just dump it out there without strategic thinking about what genres you need and when you need them. And you do this 2 to 2 ½ years out. I₼ve sat there at 2003 looking at where Gears of War needs to end up. I₼ve sat down there in 2003 talking to Realtime Worlds about Crackdown. This is two years before we announced the games, but we₼re doing portfolio planning and because both first and third party report up into my organization, I can take a portfolio view and make sure that both our partners and out own internal studios are in step with each other so we₼re not cannibalizing sales and not stepping on each other₼s toes.
It₼s very important that we flow content out. It comes at strategic times. That it doesn₼t arrive in July when the world₼s watching the World Cup this year. We think through like that. You₼re not going to see a huge release while the semifinals and quarter finals of the World Cup, and maybe the U.S. as well, is completely engrossed in World Cup Soccer. I₼m not leaving the house to go get video games. And their TVs are being used for one thing and one thing only and that₼s to watch guys in shorts kick a ball around.
GI: So you₼re kind of leaning on your third parties until fall?
Moore: We₼re not leaning. You say what bullets do I have in my chamber for first party? And when do I fire them? And you₼re not putting out a first party title every month. So you strategically align on a quarterly basis where you think you need to be on a particular title. We₼ve got a great line up of third party titles over the next few months, and I₼m very happy with that. And then summer comes and things get a little quiet, July, August. And we₼ll then start thinking about Gears of War and Crackdown. And then of course you₼ve got Mass Effect. You₼ve got Too Human. And these are titles we started thinking about 18 months ago of where they all fit.
GI: Do you think all of those titles are going to hit in 2006?
Moore: Uh, no. No, it would be stupid if they all did. Even if they were capable of doing all that you₼d re-merchandise them. In other words, you sit down and you look at this title could be ready, but it₼s going to cannibalize or jump right on top of this title. And so as a result we₼re going to invest two more months in development or in some instances you finish the title. You have it ready but you hold it for a month till it₼s ready to go.
GI: Bill Gates said that when PS3 comes out Halo 3 will be there. So hypothetically if PS3 comes out next holiday are we looking to see Master Chief in 2006?
Moore: Bill, god bless him, has retracted that statement. And I think his statement was, “The guys at Bungie do great work and they₼ll have the game ready when it₼s ready.” That was out of Time Magazine. And I think it was a hypothetical situation. But obviously quoted as reality.
The good news is interestingly we₼re riding this wave of success and Halo₼s still sitting in the quiver. Ready to pull out when we feel like it₼s done. One of the things we said to ourselves a number of years ago is that this has to be more than a Halo box. This has to be more than a shooter box if we₼re going to grow and expand the marketplace, and expand our own marketshare in the marketplace. We need to broaden who we are as a brand, which I think we₼ve done very well. And we need to get away from some of the darkness of being a shooter box. There was a lot of anticipation but everybody forgets that we₼ve done this without Halo. We have done all this without our number one piece of intellectual property. And that still sat right here in the back pocket. Not yet, but eventually that IP will be brought to bear when we feel it₼s appropriate.Last edited by p3tran; 10 January 2006, 18:02.ΓΙΕΕΕΠ!! PUT THE BOX DOWN SLOWLY ΜΩΡΗ!!
Comment
-
-
Απάντηση: Ποτε ειπατε θα ειπατε θα βγει το HALO 3??
Μπορεί από τη μια πλευρά να περιμένω αγωνιοδώς το Halo 3!!να σκέφτομαι και να λέω πότε θα βγει??πότε?
Αλλά αν το δούμε αντικειμενικά καλύτερα θα ήταν να αργήσει το παιχνίδη ας χάσει και το launch του PS3 αρκεί να μην βιαστούνε.........
Βιασύνη = προχειροδουλειά και δεν νομίζω η MC να πέσει σε τέτοιο λάθος καταστρέφοντας το Διαμάντι που έχει στα χέρια της!!
Δεν νομίζω να ξαναδούμε ένα τέλος που θα μας αφήσει Μαλ....ες , δεν νομίζω πως θα ξαναπαίξουμε 10ωρό Halo 3 campaign!
θέλω να πιστεύω σε :
1) 2-4 players online co-op
2) 2-32 multiplayer
3)Διπλάσια διάρκεια campaign
4)Ακόμα μεγαλύτερες μάχες!!!100?200 covenant -spartans ταυτόχρονα στην οθόνη!!!!!!!!!!!!Μιλάμε για την απόλυτη σφαγή!!!Μάχες που θα αφήσουν ιστορία!!Επικότατο!!!!!!!!!!
5)Map editor!!!!!!!!!!!!
Άντε να δούμε!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Comment
-
-
Απάντηση: Ποτε ειπατε θα ειπατε θα βγει το HALO 3??
Τι άλλοι Spartans μου λετε βρε παίδες;Μόνο ο Master Chief είναι ζωντανός.Η Linda είναι βαριά τραυματισμένη.Αν είναι να αντιμετωπίζουμε 100 ή 200 covenant ειδικά στο legendary τότε θα μας λιανίσουν.Ελπίζω η μάχη να είναι μεγάλης κλίμακας και να λαμβάνει μέρος σε πολλά σημεία και όχι μόνο εκεί που βρίσκεται ο Chief.Δηλαδή η μάχη στην αρχή της πίστας The Silent Cartographer στο Halo 1 να μοιάζει λιλιπούτια.All I know is that life is a droll and conflict hastens blood!
Comment
-
Comment